Inimsuse areng

Koolid on tänapäeval tavaliselt ühekülgselt suunatud teadmiste õppmisele. Räägitakse küll isisksuse arengu vajalikkusest, aga tegelikult see ei toimu, kuna puuduvad vajalikud abinõud.

TPH toob kaasa aju arengu, mis hõlmab kõiki ajutöö aspekte, sealhulgas kõrgemad ajukeskused, mis vastutavad eetika, hoolivuse ja empaatia eest. Tsitaat allpool illustreerib seda:

“Kujutlege kooli, kus pole lukkusid või kus teadetetahvlil ripub viis dollarit sedeliga, milles palutakse omanikul see sealt kaasa võtta… Õpetajad räägivad, et õpilastel on pärast koolitööd rohkem energiat kui enne seda… Lapsevanemad teatavad, et lapsed on reedeti rahulolematud, kuna nädalalõppudel õppetunde ei toimu.”
Allikas: Ashley Deans, A record of excellence, Introduction.

Üldiselt arvatakse, et kurjus ja halb käitumine on isiksuseomadused. Aju- ja stressiuuringud näitavad aga, et need omadused on kroonilise stressi tulemused. Hiljutise stressiuuringuga leiti, et krooniline stress on tänapäeval väga levinud.

Stress – ebainimlikkuse põhjus

Stress aktiveerib aju primitiivseid ellujäämiskeskusi ja summutab kõrgemaid keskusi, mis on seotud aruka, vastutustundliku ja hooliva käitumisega. Kroonilise stressi puhul muutub ajutegevus selliselt, et domineerima hakkavad madalamad keskused. Vaadake pilti all

Kui neid muutusi saaks ravida, siis kaoks negatiivne käitumine.

Puudulik turvatunne – stressi algpõhjus

Kroonilise stressi põhjuseks on puudulik turvatunne. See tuleneb kogemustest, mis on enamuses saadud lapseeas. Nüüdisaegses elus puudub suuremal osal inimestest hea turvatunne. Psühhoteraapia kogemus näitab, et puudulikku turvatunnet on raske taastada. Tavaliselt nõuab see kümneid aastaid ravi.

Pilt allpooll illustreerib asjaolu, et kaks inimest kes asuvad samas kohas, võivad kogeda täpselt samat ootamatud olukorda väga erinevalt. Nõrga turvatunne puhul tekkib siis kergesti stressi reaktsioon, aga tugeva turvatundega inimene jääb rahulikuks. “Stress on vaataja silmis”. See on stressiuuringutes hästi kindlaks tehtud.

turvatunne

 

TM taastab turvatunde – inimsuse põhialuse

Uuringud näitavad, et turvatunnet on võimalik taastada üllatuslikult lühikese ajaga, kui kasutatakse iidset veeda meditatsioonitehnikat, mida nimetatakse transtsendentaalseks meditatsiooniks ja mis erineb suuresti teistest tehnikatest. See tekitab unikaalse ülimalt korrapärase (koherentse) ajuseisundi, mille tulemusel aju hakkab tööle harmooniliselt, stabiilselt, tasakaalustatult ja ülimalt integreeritult.

Rohkem kui kaks aastakümmet kogemusi ja uuringuid koolides näitavad, et kui TM-i kasutatakse 10-15 min jooksul kaks korda päevas, siis isegi ülimalt probleemsete, vägivaldsete ja rahutute ADHD õpilaste käitumine paraneb, millega kaasneb ka ajufüsioloogia kiire paranemine. Lapsed muutuvad kaastundlikeks, sõbralikeks, positiivseteks, hoolitsevateks ja distsiplineerituteks, ilma et selleks oleks vaja õpetajatepoolset eritähelepanu või juhatust.

See teeb TM-i praktiliseks ja lihtsaks meetodiks, et spontaanselt arendada isegi kõige häiritumates õpilastes armastavat humaansustunnet. Aastakümnetepikkune kogemus näitab, et positiivse ja kohase ning koostööle suunatud käitumise saavutamiseks ei ole vaja rakendada spetsiaalseid reegleid, vaid see areneb spontaanselt koos kasvava enesekehtestamisega. Teaduslikud uurimistööd on seda TM-i kaudu toimuvat arengut kinnitanud. (Pilt Maharishi koolist.)

Eetika põhialuseks on armastus, mitte reeglid

See kinnitab meie TM-i kogemusel põhinevat seisukohta, et eetika tegelikuks aluseks on armastusel põhinev kaastunne. Meie nägemusel ei saa kõrgtasemelist eetilist käitumist arendada reeglite õppimise kaudu. Seda saab arendada ainult südame, tõelise kaastunde arendamisega. Eetilise käitumise kõrgeima tasandi aluseks on armastav suhtumine teistesse, kogu maailma.

Selles väikses vodeolõigus USA Oregoni riigivanglast räägib Oregoni vanglate tervishoiu peadirektor, et TM arendab kaastunnet isegi kuritegijate seas, kes tavaliselt on raskesti parandatavad.

(Terve video siin)

See on arvatav põhjus, miks mitmed uuringud TM-i efektide kohta kuritegijate taastusravis on leidnud, et TM vähendab kalduvust kuritegevusele suurel määral isegi kõige raskemate kurjategijate seas.

Ainuke nõue eetika arendamiseks TPH koolides

Ainsaks nõudeks TPH koolides on, et õpilased ja õpetajad praktiseeriksid  kaks korda päevas TM-i,  edasijõudnud ka TM-Sidhi programmi. Kogemused ja uuringud kinnitavad, et see on kõrgeetilise arengu saavutamiseks küllaldane.

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s

%d bloggers like this: