Mis on teadvuse arengul põhinev haridus (TPH)?

[parandatakse jooksvalt mu väliseestlaskeelt – palun arusaamist]

TPH on haridussüsteem, mis lisab teadmiste tavalisele õpetamisele õpilasi nii intellektuaalselt kui ka inimestena arendava metoodika. Kasutatakse programmi, millel on hästi dokumenteeritud võime arendada ajutööd suurema kooskõlastatuse ja tasakaalu suunas.

TPH on viimasel ajal saavutanud oma tulemuste tõttu kasvava tunnustuse  ja levib kiiresti üle terve maailma. Rohkem kui 200.000 kooliõpilaste arenguks kasutatakse TPH, ja nüüd (maj 2013) on olemas koolidirektorite ja haridusministeeriumite otsused käivitada TPH miljonite õpilaste jaoks:

Mõned tähtsamad saavutused:

  • Briti Haridusministeerium andis privaatkoolidele, mis rakendavad TPH-d, haruldase täisfinasieerimise privileegi.
  • Brasiilia riigivalitsus on ametlikult otsustanud viia TPH sisse kõikidesse 38.000 riigikoolidesse ja panna see tunniplaanidesse.
  • Kolm riiki on põhimõtteliselt otsustanud viia TPH sisse kõikidesse koolidesse. Nendeks riikideks on Guatemaala, El Salvador ja Paraguay.
  • USA-s anti “aasta parima põhikoolidirektori”  auhind TPH kooli direktorile, sest korralagedus asendus seal korra ja rahuga.
  • Iisraeli Kooliamet andis haruldase  auhinna Iisraeli koolile, kus rakendati TPH-d, sest koolis kadus selle tulemusena rahutus ja õppetulemused paranesid suurel määral.
  • USA TPH kool Fairfieldis on kolmekordne maailmameister, võites kolmel korral ülemaailmse võistluse “Destination Imagination”, mis nõuab võimet kiiresti loovalt ja intelligentselt lahendada keerulised ülesanded. Kooli tiimid on ka peagu iga aasta jõudnud finalistide sekka. Mitte ükski teine kool maailmas on saavutanud midagi sarnast. Siiski kool pole ühiskondliku eliidi kool.
  • USA ohvitserite ülikool, Norwich University, kasutab TPH-d nii kadettide kui õpetajate ja ka administraatorite arenguks.

Oleks ka Eesti hariduses vajalik ja kasulik

On selge, et TPH soodustaks eesti kooliõpilaste arengut olulisel määral nii intellektuaalselt kui inimestena. On palju  räägitud sellest, et intellektuaalse omandi areng võiks saada üheks tähtsaks Eesti sissetulekuallikaks.

Kuna on olemas efektiivne meetod, mis saab tõsta eesti noorsoo intellektuaalse konkurentsi võimet, siis kuidas saab õigustada selle kasutadajätmist tingimustes, kus on olemas nii teaduslikud kinnitused kui ulatuslik mitmeaastane kogemus koolidest, mis näitab, et selle rakendamine hariduses on kergesti teostatav, täiesti turvaline ja annab erakordselt head tulemused ni inimsuse kui intellektuaalse arengu ning õppetulemuste suhtes?

Mispärast mitte jälgida Brasiilia eeskuju ja viia TPH kõikidesse Eesti koolidesse?

Rohkem TPH saavutuste kohta

Järgmine lehekülg: Kuidas töötab TPH?

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s

%d bloggers like this: